søndag, november 04, 2012

Håndledsvarmere

Jeg skulle lige afprøve hækle-teknikken crocodile stitch - mon det bare hedder krokodillemasker på dansk ?

Det blev til et par håndledsvarmere hæklet i strømpegarn fra Mayflower - farve 44.
Garnet er entrådet og er efter min smag for løst spundet til strømper, men det var perfekt til dette projekt.

Jeg har udvidet opskriften, der kan købes med garn som kit hos Fru Pigalopp - jeg har tilføjet lidt flere rækker og har lavet et hul til tommelfingeren, da jeg godt kan lide, at de går langt ud på hånden.

Garnet har jeg fundet i en "rodekasse" hos Sommerfuglen i København.



12 kommentarer:

  1. Hvor er de bare smarte !
    det ser helt vildt flot ud !
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og mønstret er endda ret let at hækle.

      Slet
  2. Det er da de fedeste håndledsvarmere, jeg længe har set

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg ku´ heller ikke stå for dem.

      Slet
  3. Hold da op, de ser ud som om der ligger et kæmpe arbejde bag. Flot må jeg sige.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  4. Hvor er de sjove og flotte! Jeg ville ønske, at jeg var lidt bedre til det med at hækle, så ville de håndledsvarmere stå øverst på min to-do!
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. De er blevet fine!

    Sjove at hækle - ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, bestemt - og meget lettere end det ser ud til :-)

      Slet
  6. Wow - hvor er de bare fine og sjove og flotte og fantastiske. Og sikkert dejligt lune med de mange lag.

    SvarSlet
  7. wauw de er flotte- ser vildt blærede ud

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare skønne og sjove. Dem er jeg godt nok vild med.

    SvarSlet
  9. Jeg har nu fået mønster og garn hos Fru pigalop og er også i fuld gang, men har lige et spørgsmål: Hvor og hvordan lavede du hul til tommelfingeren?

    SvarSlet